U Narodnom pozorištu Timočke krajine u toku su probe nove predstave koja nastaje po drami Neki važan čovek Željka Hubača, dugogodišnjeg saradnika ovog teatra.
Hubač i režira svoj tekst, a u predstavi igraju Miloš Tanasković, Marija Stanković, Branislav Mijatović, Jovan Veljković, Ana Bretšnajder Tanasković, Nataša Petrović, Ivan Ninčić, Dejan Cicmilović i Gabrijel Bećarević.
Dramaturg predstave i asistent reditelja je Aleksandar Milosavljević, kostime kreira Petra Fotez; a muziku komponuje Vladimir Marković.
Novi Hubačev komad bavi se uzbudljivim i dramatičnim događajima prebogatog života Nikole Pašića, jedne od najmarkantnijih ličnosti u političkoj i društvenoj istoriji Srbije i Jugoslavije, inače Zaječarca.
„Namera mi nije bila da u drami rekonstruišem Pašićev život, ali sam se, naravno, morao pridržavati činjenica iz njegove karijere koja je imala fantastične uspone i strašne padove. Zanimalo me je šta se događalo u duši čoveka kojeg je politici privukla potreba da se bori za pravdu, koji je bio saborac Svetozara Markovića i Pere Todorovića, koji je najverovatnije u Cirihu drugovao ili barem debatovao sa Mihailom Bakunjinom, koji je bio jedan od inspiratora Timočke bune, zbog čega je bio u izgnanstvu, koji je bio optužen i osuđen zbog organizovanja atentata na kralja Milana Obrenovića čiji je bio ogorčeni protivnik, da bi postao njegov pristalica. Kasnije je zauzimao najviše državne funkcije i u vremenima vladavine Aleksandra Obrenovića, ali i Petra i Aleksandra Karađorđevića. Neverovatni su to lupinzi u životu jednog čoveka. Možda su jedino mogući u državi kakva je Srbija“, kaže Hubač koji je u Zaječaru već režirao nekoliko predstava. „Odlično poznajem ovaj ansambl i mislim da je jedan od danas retkih u Srbiji koji ima ovako talentovane glumice i glumce, spremne da se otvoreno i hrabro upuste u ozbiljna pozorišna traganja, a to me sada najviše zanima“, naglašava reditelj. I dodaje: „U jedno sam siguran: ne želim da napravim prigodnu predstavu. Tako nešto mi nije bila namera ni dok sam pisao dramu. Baš zato sam na njoj radio dve godine i napisao nekoliko verzija teksta“.
„Znam da Željko nije nameravao da režira ovaj svoj komad, ali je sticaj okolnosti hteo da ga on sada postavlja na scenu – kaže Aleksandar Milosavljević – Dugo smo razgovarali o načinu na koji bi upravo ova predstava mogla da bude prelomni momenat u njegovom odnosu prema režiji, pa je na tragu tih naših razgovora i pisao nove verzije drame. Ne radi se tu samo o sitnim korekcijama, nego bih pre rekao da su sve izmene zapravo vodile ka primeni zaista hrabrog rediteljskog postupka. On, međutim, zahteva i odgovarajuće glumačke snage. Oduševljen sam načinom na koji je zaječarski ansmbl reagovao i na dramu i na ovaj rediteljski prosede“.
Hubač dodaje: „Glumački ansambl predstave je sjajna kombinacija iskusnih, proverenih i veoma mladih glumačkih snaga, a i jedni i drugi plene talentom, inventivnošću i energijom. Odličnu podršku nam daje i pozorišna uprava, na prvom mestu direktor Vladimir Đuričića. Već imamo skoro završenu scenografiju, rekvizita je nabavljena, a uskoro će biti sašiveni i kostimi na kojima Petra Fotez radi s posebnom pažnjom jer u predstavi ima mnogo presvlačenja, a kostimi su iz Pašićeve epohe“.
Iz uprave Pozorišta najavljuju da će probe biti raspoređene u nekoliko faza. Prva će biti okončana krajem aprila, zatim slede teatarske radionice tokom maja i juna, da bi predstava konačni oblik dobila u septembru i oktobru, a premijeru imala na otvaranju Dana Zorana Radmilovića.