Zaječarski „Dečiji centar” realizuje omladinsku razmenu „Pun kofer rodne (ne)ravnopravnosti”

Organizacija „Dečiji centar” iz Zaječara realizuje omladinsku razmenu „Pun kofer rodne (ne)ravnopravnosti” od 19 do 29. oktobra 2022. godine, u Ivanjici (Srbija). Razmena se odvija u okviru „Erazmus+” programa a uz podršku Fondacije „Tempus”.

Razmena se realizuje u partnerstvu sa organizacijama „Šarski behar” (Prizren, Kosovo) i „Bošnjačka nacionalna zajednica Pule i Istarske županije” (Pula, Hrvatska). Teme razmene su rodna ravnopravnost, interkulturalnost i inkluzija.

Učešćem u razmeni mladi uče da razumeju potrebe i probleme svojih sugrađana/ki, posebno grupa za čije potrebe nisu znali/e ili ih nisu prepoznavali/e (žene, devojke, devojčice, invalitkinje, starije žene, Romkinje, migrantkinje
i tako dalje), stvarajući na taj način, nove vrednosti i nove veze u zajednici.

U toku razmene, 30-oro mladih od 16 do 25 godina će biti upoznati sa sadržajem sajta Mogu da neću – ljubav nije nasilje! u cilju prevencije nasilja u vršnjačkim vezama i prisustvovaće jednodnevnoj obuci sa pisanje članaka na Vikipediji. Cilj obuke je postavljanje što većeg broja odrednica o ženama čija su postignuća značajna za čovečanstvo. Nakon završene azmene, učesnici/ce dobijaju sertifikat o učešću (youthpass). Poseban benefit razmene mladih sa Zapadnog Balkana je podrška procesu pomirenja i prevencija konflikta u regionu, stvaranje poverenja među pripadnicima/pripadnicama različitih nacija i veroispovesti.

Opšti cilj projekta je osnaživanje i podsticanje devojaka i mladića da se suprotstave rodnoj neravnopravnosti, nasilju i diskriminaciji, kroz dijalog o različitim aspektima rodne (ne)ravnopravnosti, promociju pozitivnih praksi i vrednosti poštovanja različitosti i solidarnosti. Dodatan značaj projektu daje prisustvo mladih iz područja koja su nekada bila u ratnom sukobu.

Kroz realizaciju aktivnosti u toku svih faza razmene, kroz posmatranje i analizu sopstvene i tuđe kulture, tradicije, savremenih tokova i problema diskriminacije u lokalnim zajednicama, učesnici/ce moći će uspešnije da odgovore novim ulogama, uzimajući u obzir potrebe različitih grupa u svom i njihovom okruženju. Razviće alate za samopromišljanje i jačanje samopouzdanja, veštine komunikacije, preuzeti odgovornost za donete odluke, steći digitalne veštine, alate za planiranje učenja/akcija, razviti kritičko mišljenje.

Prethodni članci